Kamis, 21 April 2016

Cerita Hantu - Hospital

Salah satu peristiwa karut dan tidak benar yang aku tidak pernah alami ialah ketika aku menemani isteriku yang dimasukkan ke wad di sebuah hospital swasta Kuantan pada pertengahan tahun lepas. Pada ketika itu aku dan isteri aku ditempatkan di sebuah wad berkatil enam, tetapi hanya kami berdua yang berada di dalam bilik tersebut. Ketika itu bukan main gembira lagi kami berdua kerana bebas melakukan apa sahaja dalam bilik yang sebegitu luas itu. Tidak ada apa-apa kejadian berlaku sehinggalah pada hari kedua aku di sana. Ketika itu aku dan isteriku terpaksa berada di makmal untuk menjalani beberapa ujian. Pemeriksaan lanjut oleh doktor pakar menyebabkan aku dan isteri aku tertahan di sana daripada waktu pagi sehingga waktu tengahari.

Setelah pemeriksaan selesai, aku dan isteriku pulang ke wad dan aku terkejut melihatkan satu bungkusan hadiah berada di atas katil isteriku. Setelah aku amati ternyata hadiah itu datangnya daripada rakan-rakanku sepejabat. Aku pada mulanya tertanya-tanya kenapa mereka tidak menunggu kami tetapi kemudiannya menganggap bahawa mereka mungkin kesuntukan masa. Lagipun kami lama berada di makmal, jadi tentulah mereka ada hal lain yang perlu diuruskan. Jadinya aku tidaklah terlampau memikirkan mengenai perkara tersebut. 

Setelah isteriku keluar daripada hospital aku ke pejabat seperti biasa. Apabila aku bertemu teman-teman, aku mengucapkan terima kasih di atas kesudian mereka melawat aku dan isteriku di hospital disamping meminta maaf kerana aku tidak dapat bertemu mereka ketika lawatan mereka. Mereka terkejut kerana mereka sememangnya ada bertemu aku di sana. Malah mereka berkeras menyatakan bahawa mereka sempat berbual-bual panjang dengan aku tentang keadaan isteriku. Aku pula yang merasa pening dengan dakwaan ILMU PELET BIRAHI mereka itu kerana mereka bersungguh-sungguh benar menegaskan bahawa akulah yang berada di situ. Tambahan lagi seorang kawan aku berkeras menegaskan bahawa dia pasti akan sedar sekiranya orang lain yang mereka temui kerana mereka bukan baru ini kenal diri aku.

Pada mulanya aku menganggap mereka bergurau tetapi mereka bersungguh- sungguh meyakinkan aku bahawa mereka ada bertemu dan berbual-bual dengan aku di sana. Setelah beberapa orang berkata sedemikian, aku mempercayai kata-kata mereka tetapi aku tetap menafikan ada bertemu dan berbual-bual dengan mereka kerana ketika itu aku sememangnya berada di makmal dengan isteriku. Kawan-kawanku pula pada mulanya menyangka aku cuba mempermain- mainkan mereka sehinggalah aku terpaksa menafikan berkali-kali pula bahawa aku ada berbual dengan mereka ketika itu. Peristiwa tersebut menimbulkan kesedikit keributan di pejabat apabila masing-masing mengemukakan pendapat masing-masing sehingga akhirnya perkara itu tergantung begitu sahaja.

Ada di antara mereka yang mengatakan bahawa aku cuba memperolok-olokkan mereka dan ada juga yang mempercayai cerita aku. Pendapat aku sendiri??? Ah... entahlah. Aku pun tidak tahu apa yang hendak aku katakan. Cuma aku berasa bersyukur bahawa aku cuma mengetahui mengenai perkara tersebut selepas aku keluar daripada wad itu. Juga bahawa isteri aku tidak tahu apa-apa mengenai perkara tersebut. 

Sehingga kini yang menjadi kemuskilan kepada aku adalah sekiranya aku berada di makmal bersama isteri aku, siapa pula yang berbual-bual dengan rakan-rakan sepejabat aku. Dan sekiranya ada orang lain yang cuba menyamar, tentu rakan- rakan aku akan mengenali bahawa bukan aku yang berbual-bual dengan mereka. Dan sekiranya bukan orang yang menyamar sebagai aku, makluk apa pula yang berbual-bual dengan rakan-rakanku dan apa pula matlamatnya? Apakah yang dikehendaki daripada diri aku ini?
Tambahan pula semenjak kejadian itu, aku selalu pula merasakan seperti diekori oleh sesuatu. Seram bulu roma aku setiap kali mengingati perkara tersebut. Aku tidak pernah menceritakan perasaan aku kepada isteriku dan aku tidak tahu apakah itu hanya mainan minda dan hanyalah merupakan perasaan aku semata- mata? Mungkinkan aku terlalu letih kerana melayan isteri aku ketika dia di wad dahulu, atau mungkin .... Ahh!!! pedulikan sahaja. Asalkan isteri aku selamat tidak ada apa yang aku perlu bimbangkan. 


Walau bagaimanapun aku terpaksa mencurahkan isi hatiku dalam laman web ini pada malam yang sunyi ini. Mungkin aku tidak akan berpeluang lagi untuk berbuat sedemikian di masa yang lain. Ini adalah kerana kebelakangan ini aku merasa semakin resah, seolah-olah ada sesuatu akan berlaku terutama ketika hujan lebat seperti sekarang ini. Risau. Rimas tidak menentu. Seolah-olah dikejar sesuatu yang tidak nampak. Aku bingung tidak tahu ke mana atau mengapa aku mesti pergi. Tambahan pula .......Eh.. bunyi apa pula di belakang aku sekarang ini. Mungkinkah??? mungkinkah dia mengikuti aku pulang? Mungkinkah dia hendak mengambil alih tempat aku? Sekiranya begitu apakah yang akan terjadi kepada aku? Aku...... Aku mesti peeeeeeerrrrrrrrrggggggggiiiiiiiiiii....
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Kisah Seram - LRT Kuala Lumpur

Image result for kisah seram saka
Kisah ni diceritakan oleh kawan kepada saudara saya...yang mana dia sendiri mengalami satu kejadian di LRT tersebut... Satu malam...train akhir dari KLCC ke salah satu destinasi, cik yati (bukan nama sebenar) bersama anaknya mizi berumur dalam lingkungan 4-5 tahun (bukan nama sebenar) dalam train terakhir tersebut dalam lingkungan pukul 11:30 malam.. Kebetulan sewaktu menaiki train tersebut, terdapat 3 orang wanita yg duduk berasingan...setiba dia perhentian pertama...ketiga-tiga wanita tersebut telah turun...tetapi..salah seorang dari wanita tersebut telah pergi kepada anak cik yati dan berkata.. "nakkk...xelok tinggalkan mak duduk dengan orang lain.." (tersenyum dan beredar keluar. Ilmu Pelet Birahi.) memandangkan anaknya kembali dduk disebelah...cik yati pun bertanya kepada anaknya.

"makcik tu cakap apa?" anaknya pandang sebelah seperti ada seseorang sdg memndangnya dan memandang ibunya smula lalu menggelengkan kepala.. yati merasa pelik thadap anaknya itu... kmudian membiarkan anaknya... dia memerhatikan anaknya yg masih lagi kejap kejap memandang dalam gerabak train tu.. mmndangkan tiada sesiapa dalam grabak tersebut..dia tidak mngambil endah walaupun dia rasa xsedap hati... apabila sampai ke destinasi yg dituju.. setelah turun dari train...pak guard yg berada disitu turut sama terjenguk2 kedalam train... setelah turun dan keluar dari stesen tersebut...dia bertanya skali lagi kepada anak nya..

"apa yg makcik tadi cakap kepada mizi dalam train sbntar tadi?" mizi tidak menjawab soalan ibunya itu lalu bertanyakan sesuatu.. "ma, kenapa dalam train tadi mizi nampak smua orang pakai jubah putih ikat kat pinggang..ikat kat kaki..lepas tu dia pakai tudung..ikat keatas...selalu mizi nampak orang ikat tudung kat bawah leher je..patutla nenek tu cakap jgn bagi ma duduk dgn orang lain..dia suruh mizi teman ma" terkejut dgn soalan dan kenyataan itu..cik yati segera mninggalkan tepat tersebut..rupanya train tersebut dipenuhi dengan POCONG. dikhabarkan laluan bawah tanah train tersebut melalui salah satu kawasan tanah perkuburan di KL.. sekian.
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Kisah Misteri - RnR Lebuhraya Utara-Selatan

Ape yang aku taipkan kat sini untuk kali ni adalah sumber yang aku dapat dari member aku sendiri. Kejadian ni berlaku kepada arwah pakciknye sendiri dan diceritakan semula oleh isteri si arwah. Member aku ni asal dari Penang (seberang Prai) sebenarnye tapi ramai ahli keluarga,sedara mara dia berhijrah luar dari Penang dan member aku ni sendiri berhijrah ke Melaka pasal ikut abah dia yang bertugas di Penjara Melaka. Kejadian ni berlaku pada masa cuti sekolah dan ketika itu arwah,isteri & sorang anak (masih bayi masa tu) join sedara2 yang lain untuk menghadiri satu majlis perkahwinan di Penang. Info yang aku dapat,ada 3 buah kereta termasuk kereta arwah ni yang ikut dalam konvoi tu. Perjalanan dorang bermula dari Melaka kemudian singgah di Kuala Selangor untuk mengambil 2 org lagi sedara yg tinggal di situ. Memandangkan perjalanan bermula agak lewat,jadik dah tentu lah dorang akan lalu kat highway pd waktu malam kan.

Perjalanan mereka pada mula memang tiada masalah hinggalah salah sebuah dari keta dorang memberi isyarat untuk berhenti makan di RnR yg biasa terdapat di highway. Ketika itu,dorang ni baru je melepasi RnR tapah. Dan Ilmu Pelet Birahi... pada ketika itu jugak,arwah ada suarakan pada isterinya "Jauh lagi lah nampaknye kalau nak brenti makan. Mana ada lagi RnR lepas ni", kata arwah. "Takpelah bang,jap lagi kita boleh brenti kat hentian tepi je. Bukan nak makan berat2 pun. Takat makan buah pun jadik la",jawab isteri (makcik member aku). "Mmm... ikutlah",jawab arwah pulak. Perjalanan diteruskan hinggalah dorang ternampak sebuah RnR yang besar dan ramai orang. 2 buah keta yang kat depan terus masuk ke susur RnR tu untuk brenti makan & rehat.

Tapi masa tu arwah agak teragak2 untuk ikut sekali sebab maybe masa tu dia tak lapar dan dia rasa agak pelik sket dgn keadaan RnR tu tapi memandangkan 2 buah keta yg lain dah menuju ke parking keta,nak tak nak arwah pun brentikan keta. "Awak nanti jangan makan tau. Minum je takpe",kata arwah pada isterinye. "Eh,kenapa plak bang.",kerut dahi isterinye bertanya. "Alah,ikut jelah. Nanti abg bagitau sebabnye",jawab arwah. Driver & penumpang2 dalam 2 buah keta yg lain memang duduk makan kat situ tanpa ada musykil ape2. Dorang tak duduk lama kat situ bila kenangkan perjalanan yg masih jauh. Adalah agak2 1/2 jam dorang bertapa kat situ dan kemudian masing2 sambung balik perjalanan menuju ke utara. "Hah,kenapa abang tak bagi saya makan tadi?",tanya makcik member aku. "Eh,awak ni. Tak perasan ke tadi? Dalam ramai2 orang kat RnR tu,ada awak perasan keta lain kat RnR tu selain keta kita 3 buah.

Logik ke,orang ramai tapi takde keta ke,bas ke,motor ke. Pastu,pakaian orang2 kat situ selain dari kita semuanye seakan2 sama kan. Lagi satu,perasan tak pelayan kat RnR tu terutamanye pompuan,semua muka dorang hampir sama. Tak pelik ke tu?",terang arwah pada isterinye... Masa ni barulah makcik member aku ni perasan. Patutlah,awal2 lagi arwah macam teragak2 nak brenti kat RnR tu. 2 buah keta lagi dah laju di depan meninggalkan dorang 3 beranak ni. "Betul lah bang. Baru saya perasan",sambung sang isteri. "Hah,lagi satu. Kalau awak sempat paling lepas kita kuar dari RnR tu,awak leh nampak tempat tu gaung sebenarnye. tengok je lah sekarang,kita kat bukit kan?",jawab arwah plak. Meremang bulu roma makcik member aku masa tu bila dengar penjelasan dari arwah suami dia. 2 buah keta kat depan terus je pecut,maybe nak cepat sampai gamaknye sedangkan arwah tetap dengan pemanduannye yg agak perlahan masa tu (dalam 100km/j). Tiba-tiba......................

Tiba-tiba..... dengan tak memasal,enjin keta arwah mati. Masa tu keta tu hampir menghala ke terowong tol Jelapang. "Allahuakbar,kenapa lak keta ni?",arwah merungut kecil. Isterinya nampak gelabah masa tu sebab 2 buah keta yang lain dah jauh ke depan. "Awak tunggu je dalam keta. Jangan keluar kemana2. Saya nak tengok ape yg tak kena ngan enjin keta ni",arwah mengarah isterinya. "Abang jangan lama2 tau",jawab isteri yang mula rasa tak sedap hati. "Yelah....yelah.... awak duduk je dalam keta",kata arwah lagi sambil membuka pintu keta. Bonet depan dibuka,arwah cuba check untuk tau ape masalah pada enjin keta dia. "Awak tunggu jap,saya nak pegi carik air. Radiator dah kering airnye ni",laung arwah pada isteri yg duduk dalam keta.

"Nak cari air kat mana bang?. Ni kawasan bukit ni",jawab sang isteri. "Alah,pandai2lah abang nanti",jawab arwah sambil memegang botol kosong yg diambik dari bonet belakang. Makcik member aku kata,masa tu memang takde keta yg lalu. Sesekali adalah lori treler yang lalu. Takkan nak tahan kan. Kalau tahan pun,tak mungkin lori treler akan brenti sebab takut menggelungsur ke bawah bukit. Agak lama jugak makcik member aku ni tunggu husband dia. Tiba-tiba................... "Bam!!Bam!!" "Mak!!",jerit sang isteri pasal terlalu terperanjat bila dengar ada bunyik yang kuat di atas bumbung keta seolah2 bunyik buah kelapa jatuh... Anaknye yang kecik turut menangis terperanjat.... Makcik member aku ni mula gelabah.

Untungnye,handphone arwah husband dia ditingglkan atas dashboard. Dia capai henpon tu dan call salah sorang sedaranya yang dah jauh di depan. "Halo,korang kat mana tu",sang isteri mula bersuara. "Kitorang baru lepas terowong ni",jawab suara dalam henpon tu. "Macam ni,keta abang rosak tepi jalan ni. Abang plak pegi carik air. Katanye radiator kering. Akak nak buat ape sekarang ni. Ada benda hempap atas bumbung keta tadi ni. Akak takut la",jawab sang isteri lagi. "Akak jangan kuar keta. Tunggu je dalam keta. Nanti kitorang tepon peronda. Tunggu tau,jangan kuar keta",jawab suara dalam henpon lagi. "Ok2...",jawab sang isteri. 15 minit kemudian,peronda lebuh raya ngan polis sampai. "Tenang sikit hati",kata makcik member aku masa tu. "Puan ok ke? Kenapa brenti tepi jalan ni? Keta rosak ke?",tanye sorang peronda polis.

"Keta ni tiba2 mati tadi. Suami saya tengah pegi carik air. Dia kata radiator kering. Pastu tadi saya dengar ada bunyik yang jatuh atas bumbung keta ni. Ada ape2 ke akat atas bumbung ni encik?",soal sang isteri. "Takde ape2 pun puan. Takpela,puan boleh kuar dari keta sekarang. Nanti kitorang tolong carik suami puan",jawab peronda polis tu plak. "Baiklah. Mintak tolong ye encik,carikan suami saya. Tadi dia pegi ke arah gaung tu tadi. Cari anak sungai agaknye",kata sang isteri lagi. Gerakan mencari arwah bermula. Masa tu kata makcik member aku ni,peronda tu cuma ada 4 orang aje (2 peronda lebuh raya,2 lagi peronda polis). Agak dah setengah jam mencari tak jumpa,peronda2 tu berpatah balik ke arah keta dorang. "Takde lah puan. Tapi puan jangan risau,saya akan buat laporan pada ibu pejabat",kata peronda polis. Sambil2 tu,peronda lebuh raya masih lagi cuba mencari di sekitar keta plak. "Cuba bukak bonet belakang keta ni",arah salah sorang peronda lebuh raya tu.

"Papp..." Bonet terbuka. "Encik,mari sini kejap",peronda tu memanggil salah sorang peronda polis tu. "Hah,ada ape ni?",tanye polis tu. "Ini encik",peronda lebuh raya tu menunjukkan sesuatu didalam bonet keta. Polis tu cuma mengangguk kepala je,kemudian berjalan ke arah makcik member aku yg tengah tunggu kat keta peronda tu. "Puan,banyakkan bersabar ye. Suami puan disahkan tiada lagi",kata polis tu. "Apa??!!!",airmata sang isteri mula meleleh dan kemudiannye terus dia meraung tanda faham ape yg disampaikan oleh polis tu. Kemudian,sebuah trak polis & lori tunda sampai utk settlekan masalah tu. Melalui polis tu, kepala arwah hampir putus dan hanya tinggal secebis daging sebesar jari untuk memisahkan kepala ngan badan.

Kenduri kawen yg dorang patut hadir disatukan sekali ngan kenduri arwah. Dan sampai sekarang makcik member aku tu tak tau punca kematian/ape yg membunuh arwah suami dia. Cuma yg pelik,macam mana plak jenazah arwah boleh ada dalam bonet keta sedangkan selama dia duduk dalam keta tu,takde plak bunyik bonet dibuka atau ditutup.... Bila aku dengar cite ni dari kawan aku,rasanye misteri ni tak jauh beza ngan kejadian yang terjadik kat Karak kan.... minta maaf pasal cara penyampaian aku agak kucar kacir.. Credit:Sumber
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya