Jumat, 24 Juli 2015

Kisah Seram - Penunggu Iswaea Biru

 
Gambar sekadar hiasan. Sumber carian google KISAH SERAM PENUNGGU ISWARA BIRU FEDERAL HIGHWAY PJ Dunia Seram - Kita kembali di selubungi misteri dengan segmen seram serik lekat lekit di malam minggu paling indah ni. Yelah.. cuti kan. Memasing semua pasang niat nak overnight la kan. Jangan mimpi korang yang tak kental boleh overnight malam ni lepas baca cerita ni. Mesti korang fikir banyak kali nak keluar berjimbaraya malam minggu. Dengan jahatnya aku nak gelak kejab.. hahahahaha Ni kisah niat yang baik yang mendatangkan musibah. Kisahnya seorang pemilik iswara biru yang melalu kisah seram. Kisah bermula bila dia melalui federal highway, PJ time tu dah maghrib & hujan renyai renyai. Maghrib ni umpama time setan berjogging jugak. Warm up untuk aktiviti tengah malam katanya.

Sambung cerita... Masa dia lalu jalan tu dia ternampak seorang wanita yang dia rasa maybe level akak2 la dengan dia sambil dukung baby berjalan kaki. Sebab dia berperikemanusiaan so dia berhenti la nak tumpangkan akak ni. Akak tu pun bagitau la dia nak tumpang sampai sunway. Dia takde masalah nak hantar, so akak ni pun masuk la duduk kat seat belakang. Sebab katanya taknak duduk depan takut anak dia nanti ganggu si mamat ni drive. Masa akak ni duduk kat seat belakang, mamat ni cuba intai2 jugak guna rear mirror. Tapi bila dia toleh akak tu ada jer.. walau dia rasa pelik tapi dia tetap fikir positif jer. Dekat nak sampai tempat akak tu nak turun tetiba anak dia menangis. Dia minta la mamat ni roti dengan air sebab katanya maybe anak dia lapar sebab dari pagi tak makan apa2 lagi. Sebab kesian mamat ni drive ke petrol station dengan niat nak beli makanan untuk akak ni dengan anak dia.

Tapi bila dari luar dia tengok dalam kereta dia, tak nampak langsung kelibat akak tu dengan anak dia. Dia panggil pekerja kat situ suruh tengok, dorang pun kata tak nampak siapa2. seat belakang kosong.Bila dia buka kereta, akak tu memang ada dalam kereta sambil senyum pada dia. Dia tutup balik kereta & tengok dari luar memang tak ada sesiapa dalam kereta. Nak double confirm dia suruh lagi pekerja kat situ tengok.. memang confirm Ilmu Pelet Birahi tak ada sesapa dalam kereta tu. Lepas tu mamat ni masuk kereta minta akak tu keluar, katanya kereta ada masalah. Terus akak ni jadi marah & terus hilang depan mata dia macam tu jer... Melopong kau tengok orang yang tadi ada tetiba lesap macam tu je. Selepas kejadian tu katanya dia selalu nampak akak tu ada kat seat belakang kereta dia. Macam2 dia cuba buat.

Pergi jumpa bomoh & buat macam2 ritual termasuk mandi bunga kereta.. Hanya hilang sekejab je lepas rawatan tapi selepas tu dia akan muncul semula dalam kereta mamat ni. Katanya.. sebab tak tahan dia buang kereta tu macam tu saja sebab nak jual pun takde orang nak beli. Salesman pun tak berani nak jual. Best la hantu akak tu kan.. tak payah tumpang kereta orang dah. Dah dapat iswara biru hasil momokkan dia. kekekeke Moral of the story.. Hantu pun tak larat nak terbang. Dia pun nak rasa travel naik kereta katanya jadi jangan biarkan kereta anda di tumpangi hantuuuuuuuuuu... sentiasa perdengarkan ayat2 Al Quran supaya kereta anda tak di tumpangi makhluk yang tak di ingini. peace! Sumber : Iswara Biru
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Kisah Seram - Bau Mayat Menusuk Hidung

 

Kisah Benar Pengalaman Pemandu Komuter ; Bau Mayat Menusuk Hidung . Dunia Seram - “Selama tiga hari saya demam dan seminggu hidung asyik menghidu bau mayat hingga tidak lalu makan terutama daging kerana terbayang seolah-olah mayat itu berdiri di depan mata,” kata Zaid Ibrahim, 43, menceritakan pengalaman pahitnya ketika menjadi pemandu komuter di ibu negara dari 1995 hingga 2009. Dalam kejadian pada 1996 itu, kereta api yang dipandu lelaki itu merempuh tujuh pejalan kaki yang hendak melintas rel dari jarak dekat hingga dia tidak mampu mengelak lalu melanggar semua mangsa di laluan Kepong-Sungai Buloh.

“Apa yang menyedihkan, enam daripada mangsa meninggal dunia manakala seorang cedera dan ia menghantui hidup saya seketika kerana sejak itu saya trauma untuk makan daging. “Lama juga saya cuba melupakan kejadian itu akhirnya saya anggap ia pengalaman yang mematangkan diri,” katanya yang kini menjawat tugas sebagai Pegawai Operasi Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di kawasan Tumpat dan Manik Urai, Kelantan. Selain itu, menurut lelaki berasal dari Pasir Puteh ini, dia juga pernah berdepan kejadian lelaki warga emas yang menyorok di bawah pagar untuk cubaan membunuh diri dengan terjun secara tiba-tiba di lintasan kereta api ketika membawa penumpang ke stesen Kajang. Katanya, dia bernasib baik sempat menekan brek secara mengejut, sekali gus menyelamatkan lelaki itu daripada terbunuh. “Melihat dia terbaring, saya segera mendekati lelaki itu.

Saya memarahinya dengan mengatakan dia menyusahkan orang lain, tapi dia langsung tidak melawan. “Lelaki itu kemudian menyatakan dia mengalami masalah rumah tangga kerana isterinya berkeras mahu menetap di Sarawak dan enggan ke Semenanjung sedangkan dia bekerja di ibu kota, bahkan semua anaknya belajar Ilmu Pelet Birahi dan bekerja di Kuala Lumpur. “Selepas itu lelaki berkenaan menangis terisak-isak kerana kesal dengan perlakuannya yang tidak matang kerana cuba membunuh diri. Dia kemudian berkali-kali memohon maaf kepada saya serta insaf dengan perbuatannya itu,” katanya. Menariknya beberapa tahun kemudian, lelaki itu menjadi rakan baik Zaid dan menyatakan sudah menceraikan isteri serta berkahwin lain, selain menghantar hamper pada setiap musim perayaan sebagai pernyataan terima kasih kerana pernah menyelamatkannya. Credit:Sumber
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Kisah Misteri - Penunggu Perumahan Angker

Cerita Misteri - Penunggu Perumahan Angker


Dunia Seram - Penunggu perumahan angker. Ini cerita tentang bibi aku yang dulu tinggal di perumahan Villa Asri (bukan yang ke 2) di daerah cilengsi bogor jawa barat. siang itu memang begitu panas di daerah itu namun bibiku sibuk memindahkan barang bawaannya untuk di letakkan di dalam rumah (baru pindah). namun tiba-tiba saja ayu anak bibiku yang baru berumur 5 tahun mengatakan sesuatu.

A:ayu B:bibi A:mama itu ada perempuan di dapur B:dimana ayu? A:di dapur mama…

Setelah di cek, nampak sesosok bayangan hitam terbang menembus langit-langit rumah. sontak bibiku berteriak memanggil pamanku yang sedang memindakan barang berat di depan rumah. setelah pamanku sampai di dapur, dia melihat bibiku sudah tergolek pingsan di lantai.

Malam harinya suasana komplek yang siang hari panas dan ramai kini berubah menjadi sunyi dan dingin, tidak ada satu orangpun yang berani keluar. pada malam harinya bibiku sibuk merapikan barang pindahan yang tadi siang, tiba-tiba ada orang yang mengetuk rumah bibiku. sontak bibiku berlari ke depan untuk melihat siapa yang mengetuk namun setelah di lihat tidak ada seorangpun kecuali suara binatang malam. kejadian ini berulang 3x, namun karna bibiku seorang pemberani akhirnya dia keluar dari rumah untuk memeriksa daerah sekitar untuk mengecek apa ada orang yang iseng atau tidak.

Baru beberapa langkah, tiba-tiba bibiku melihat seorang nenek-nenek tua di perempatan komplek. karna bibiku orangnya sopan dia menyapa nenek itu, baru mau mengucapkan salam tiba-tiba nenek itu yang tadinya membelakangi bibiku kini berbalik dengan wajah yang hancur setengah, hidungnya disumpal dengan kapas serta bola matanya seperti meleleh. karena kaget bibiku lansung lari dengan sekuat tenaga, di saat bibiku lari dia melihat nenek yang tadi mulai berubah menjadi pocong.

Setelah sampai di rumah dia cepat-cepat mengunci pintu dan lansung menyelimuti dirinya di atas kasur, setelah beberapa saat muncul suara di dalam kamar seperti memnaggil bibiku. mendengar suara itu bibiku pun membuka selimut dan lalu melihat sesosok pocong yang tadi dia liat di perempatan komplek dengan kain agak kecoklatan,mata berwarna hijau,wajah hangus seperti terbakar. pocong itu terus menatap bibiku dengan sorotan mata tajam.

Karna ketakutan yang amat sangat bibiku tidak bisa bergerak dan hanya bisa membaca ayat kursi dalam hati. 2 jam pun berlalu dan pocong itu pun masih ada, karna bibiku tidak kuat maka dia pun pingsan. saat jam 2 pagi pun pamanku datang, karna dia bekerja sebagai karyawan toko besar dia pun rela meninggalkan anak dan istri demi pekerjaan. pamanku pun mengetuk pintu namun beberapa saat kemudian tidak terdengar jawaban. akhirnya dia pergi ke pos ronda untuk meminta bantuan.

Setelah meminta bantuan yang jaga ronda pamanku pun mendobrak pintu, namun pamanku sungguh kaget dengan apa yang dilihatnya. dia melihat sesosok pocong sedang duduk di kursi ruang tamu, tapi sesosok pocong itu mulai berubah menjadi asap. dan dia lansung menuju kamar tempat bibiku berada bersama anaknya. pagi itu juga bibiku lansung di bawa ke klinik 24 jam. beberapa hari kemudian bibi dan pamanku pun pindah ke perumahan Vila Asri 2

Dan itulah cerita bibiku, Cerita Misteri Ilmu Pelet Birahi - Penunggu Perumahan Angker , maaf kalau gak serem ataupun kepanjangan. semua manusia tak ada yang sempurna... Credit:Sumber
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Wayang Seram - Penunggu JENGKA

Arahan : Ramdan Che Hassan & Nyon Othman
Genre : Seram
Tahun : 2015
Rating : ?/5

Ulasan mengandungi spoiler.
Fuuh lama tak menulis. Ulasan untuk filem tempatan pun semakin tak kedengaran mungkin sebab setakat tahun ini tiada filem yang menarik untuk dikongsi. Nampak gayanya, filem tempatan khususnya flem berbahasa Melayu boleh kata semakin merudum. Trailer Jengka sedikit sebanyak menggamit naluri daripada kebosanan deretan filem yang menunggu tayangan.

Filem ini mengambil konsep found footage yang diselang seli dengan lakonan semula seperti konsep Villa Nabila tetapi tidaklah mempunyai ciri-ciri docu dalam Villa Nabila. Pengarah baru Ramdan dan Nyon sebagai protege Aziz M. Osman tidak lepas dari mengikut trend filem seram terkini yang melanda Malaysia ketika ini. Filem ini bermula dengan Nini ILMU PELET BIRAHI yang sarat mengandung ingin melahirkan anak dikampungnya di Jengka. Bersuamikan Basir (Riezman), Nini memberi peluang kedua kepadanya setelah curang dan berjanji untuk tidak lagi merosakkan rumahtangga mereka. Setiba di kampung, apa yang membahagiakan kini menjadi kucar-kacir apabila Nini meroyan lari ke dalam ladang kelapa sawit dan diganggu apa yang di panggil Penunggu Jengka.

Filem yang bermula dengan pengakuan Raja Azri mengatakan pihak Ace Motion menerima satu kamera yang mengandungi entiti dan kemudian melakonkan semula apa yang terjadi di ladang kelapa sawit. Ianya sangat simple dan mengajak penonton percaya apa yang berada di dalam kamera adalah sesuatu yang benar-benar-berlaku, tetapi terdapat beberapa babak 'kejadian benar' yang dipaparkan juga boleh dianggap berlakon sekaligus kurang kepercayaan terhadap bukti yang diterima itu. Satu faktor bagi PF adalah, kejadian asal itu juga dilakonkan oleh pelakon tv yang boleh dikenali, terutama Basir in real life. Mungkin, pada orang lain ianya bukanlah undang-undang yang perlu dipatuhi dan kemudian dihukum jika tidak menggunakan orang biasa. 'Keaslian' yang boleh dipuji adalah babak-babak hantu dan suasana seram di ladang kelapa sawit. Sebenarnya, situasi itu dah lama PF angankan jika kononnya nak buat filem seram iaitu suasana angker dalam hutan yang sedikit lapang.

Apabila cuba melakonkan semula, karakterpun jika boleh kena sama paling tidak pun hampir sama. Lebih-lebih lagi, pada skrin yang dibahagi dua dan memberi peluang penonton membuat perbandingan depan mata. (Eh, ini bukan filem biografi semua nak kena sama! rupa fizikal, perangai dan cara bercakap). Ini jelas dengan melihat watak lakonan semula Abang Long (Raja Azri) yang ternyata jauh lebih serius dari watak asal yang agak lurus dan membawa gelak penonton tanpa disedari pengarah mungkin. Tak tahulah pada orang lain jika ianya perkara kecil, pada PF umpama tengok di FB gambar comel, muka flawless apa semua, tapi di luar, muka berjerawat dan selekeh dari digambarkan. Bercakap pasal filem hantu mesti ada orang agama, Ok tak kisahlah tu jika Jengka pun panggil ustaz, cuma rupa bentuk ustaz tak perlulah nampak cliche sangat dengan berjubah dan masuk ke ladang malam-malam. Walaupun begitu, ustaz 'sebenar' berjubah putih, manakala ustaz 'palsu' berwarna gelap memberi makna kontra.

Sentuh berkenaan cerita pula, cakap-cakap orang tentang 'kekerasan' tempat ladang pula tidak diceritakan dengan mendalam paling tidak pun perlulah ada 1 babak berdialog tentangnya, seingat PF hanya kawan Abang Long saja yang ada sebut 2-3 perkataan tentang hal ini semasa shoot kamera. Sedangkan Abang Long yang telah tinggal lama berhampiran ladang tidak tahu menahu sehinggalah kejadian mengutip bola golf. Yang ini agak pelik sedikitlah.

Adakah penunggu di situ memang mengidamkan dan 'memanggil' ibu mengandung demi dapatkan bayi? Atau keangkerannya di situ baru saja nak bermula? Penggunaan CGI bagi penampakan penunggu adalah lebih baik jika diminimumkan, kerana kadangkala ianya nampak seperti ..... apatah lagi dengan opening sequence di mana penunggu mencelah ditepi skrin sekaligus adalah spoiler awal Jengka. Oh ya, terdapat 2 babak seram semasa di rumah Nini di kota sebelum pulang ke Jengka, tidak tahu apakah tujuannya. Nak kata ikut balik kampung, tiada continuity pula. Walau bagaimanapun, bagi pengarah baru yang cuba mengikuti trend semasa, Jengka boleh dikatakan percubaan yang baik. Halalkan sajalah ketawa-ketawa penonton dibalik seram itu. Rasanya lebih baik jika ianya dibikin bukan style begini (realiti dan lakonan semula). 2cents*

Credit:Somber TONTON Filem Jengka (2015) Full Movie online streaming secara online dengan percuma sekarang. Jengka (2015)

Filem seram Jengka mengisahkan tentang Nina yang keguguran semasa melarikan diri di ladang kelapa sawit. Namun sesuatu terjadi apabila bayinya dikatakan masih hidup dan dilarikan oleh penunggu. Orang kampung berusaha membantu mencari Nina dan anaknya, namun perkara seram terjadi sepanjang pencarian mereka.

Pengarah: Nyon Othman, Ramdan Che Hassan Pelakon: Riezman Khuzaimi, Ramona Zamzam, Raja Azri TONTON JENGKA (2015) FULL MOVIE
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Selasa, 21 Juli 2015

Harga Sebuah Kemaafan

Bismillahirrahmanirrahim... Assalamua'laikum! Dunia Seram - Alhamdulillah! Lagi beberapa hari sahaja lagi seluruh umat Islam diseluruh dunia akan menyambut hari kebahagiaan dan kemenangan umat Islam, iaitu Hari Raya Aidilfitri. In Shaa Allah, entri kedua pada hari ini akan aku ceritakan mengenai harga kemaafan yang tidak ternilai. Jujurnya, aku tidak tahu bagaimanakah caranya untuk aku huraikan mengenainya. Cuma apa yang pasti, setelah apa yang aku lalui, benarlah! Ujian kehidupan ini semakin membuatkan aku berfikir bahawa hidup ini hanyalah sementara. Harga kemaafan? Pertamanya, saat aku membuat keputusan untuk menulis mengenai harga kemaafan ini, aku sebenarnya telah pun melalui satu lagi fasa rasa dan emosi yang terumbang ambing.

Heh! Jujurnya, bila orang bertanyakan aku rasa yang akan diperoleh dari harga kemaafan ini, dengan penuh selambanya aku suka menjawab: "Rasa kemaafan ini adalah yang terindah. Kau tahu apa yang mampu membuatkan manusia merasa bahagia dan tersenyum gembira, hati kosong tanpa derita? Jawapannya, adalah memberi dan menerima kemaafan" Sungguh! Aku tidak tipu! Aku sudah pun merasainya maka untuk apa lagi aku hendak bermanis kata, betul tak? Pada hari isnin yang lepas, bersamaan 13 Julai 2015, berlakunya satu peristiwa yang cukup mampu membuatkan hati seorang aku menjadi lentur dan terharu. "Baiklah, oleh sebab Hari Raya semakin tiba, siapa lagi mahu berucap?" Semua diam Tiada seorang pun yang mahu ke hadapan Jujurnya aku mahu, cuma aku terlalu malu "Dini?" Aku terdiam seketika.

Nafas aku dihembus perlahan. Tangan digenggam, memohon secebis kekuatan dan harapan. Dengan teragak-agak aku berdiri, menuju ke hadapan dengan derap langkah yang penuh yakin "Bismillahirrahmanirrahim... Assalamua'laikum w.b.t!" Sayup, bunyi salam dijawab Aku teruskan bicara. Dalam bicara itu, aku memohon maaf dengan sepenuh hati dan jiwa. Mata aku memaku satu persatu manusia yang ada. Atas khilaf aku sepanjang bersama didalam perjuangan Ilmu ini, aku ungkapkan maaf dan aku memaafkan setiap daripadanya Saat bicara aku terhenti pada ayat; "...Aku minta maaf dan aku maafkan kalian. Aku dengan penuh rendah hati ke hadapan, memohon agar Allah kuatkan hati untuk aku meminta maaf. Aku tidak tahu sampai bila aku akan hidup dan aku juga tidak tahu sampai bila kalian akan hidup. Apa yang penting, aku dambakan kemaafan sebelum aku ataupun kalian 'pergi' kerana aku tak sanggup untuk hidup dalam murkaNya.

Kalian maafkan aku, ya?" Air mata yang tersimpan di pipi serasa mahu menitik. Wajah aku panas, pipi aku memerah, kolam mata aku memanas. Namun aku kuatkan hati. Pandangan aku terus memaku ke hadapan, tidak mungkin untuk aku menoleh lagi. Dan aku sebut satu persatu nama mereka yang memang sudah sahih sedang memusuhi aku juga terang-terangan nama mereka yang mungkin sedang aku musuhi Berani? Entahlah! Mungkin kerana aku sememangnya seorang manusia yang terlalu berani, terlalu jujur serta terlalu lantang dalam berbicara dan mengeluarkan sesuatu pendapat malah tak keterlaluan juga untuk aku katakan, kerana sikap-sikap itu jugalah aku selalu dikecam dan kehadiran aku kadang-kadang tidak disukai manusia sekeliling. Untuk sikap itu, ternyata ada pro dan kontranya Heh! Sewaktu aku melafazkan kata itu, aku lihat ramai manusia yang terkejut. Tidak kurang juga yang tertunduk kerana merasa...

Entahlah, mungkin merasa malu ataupun mungkin juga merasa tercabar. Jujurnya, aku tidak tahu. Bukan itu sahaja, tidak terkecuali dengan senyuman sinis mahupun senyuman gembira. Entahlah! Aku tidak mampu meneka apa yang bermain dihati seorang manusia. Jujurnya, benar rasa sakit itu masih ada. Terkilan dan kecewa, semuanya masih ada. Aku juga manusia biasa yang tidak terlepas dari melakukan kesalahan yang sama. Aku manusia yang tidak kenal erti sabar dan sabar menghadapi dugaanNya. Kalau boleh, aku memang mahu terus berdendam. Tapi, sampai bila? Apa yang cuba untuk aku sampaikan adalah; Harga kemaafan sememangnya tidak ternilai. Kau tahu, tabiat meminta maaf juga merupakan salah satu daripada tabiat yang mampu melatih seorang manusia untuk menjadi seorang yang rendah diri, kurang panas baran dan rendah dengan sikap ego yang melampau? Sebab itu aku katakan, tak rugi pun untuk kita yang memulakan kata maaf Sebab apa?

Percayalah! Harga kemaafan mampu memberi satu rasa yang pelbagai untuk kita hayati dalam hidup ini. Sungguh rasanya tidak mampu untuk aku ungkapkan. Kita Memaafkan Untuk Melupakan Kita Memberi Untuk Menerima Semuanya Saling Berkait, Bukan? :') Cubalah! Nescaya kau akan merasa bahagia! Buat yang sedang membaca, Hati manusia tidak pernah menipu. Kita sebagai manusia yang asyik menipu diri sendiri. Kenapa kita perlu menipu sedangkan rasa itu terletak dihati? Percayalah! Jauh disudut hati, Allah sebenarnya sudah menaburkan pelbagai rasa suka dan bahagia dihati seorang manusia. Namun, yang menjadi durinya adalah kerana kita menutupnya dengan rasa dendam dan sakit hati yang membara. Berhentilah! Kita hanya perlu mencarinya! Kerana hakikatnya, bahagia itu terletak dihati kita! p/s: Doakan! Semoga 'projek' terbaru saya yang akan datang, akan dihitung oleh Allah sebagai amal jaria'h dan tabungan pahala untuk masa hadapan saya, In Shaa Allah! Buat yang membaca, doakannn...

Saya tidak mampu memastikannya lagi kerana semuanya masih dalam perancangan. In Shaa Allah! Moga dengan doa' Ilmu Pelet Birahi kalianlah, semuanya akan berjalan dengan lancar, Aaamiiinnn... Terima kasih! :) Semoga Allah Redha! Fi Hifzillah! Salam Semanis Ukhuwahfillah! Assalamua'laikum! (Cik Cahaya_Agamaku) Credit:Sumber
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Senin, 06 Juli 2015

Kisah Seram - Misteri Wanita Berambut Panjang

hantu_sasha_hospital_putrajaya

Misteri Wanita Berambut Panjang di Hospital Putrajaya Dunia Seram - Kami difahamkan sebuah hospital di Putrajaya telah mengalami gangguan yang dikatakan telah menakutkan segelintir petugas yang bekerja syif malam. Biar Betik? Gangguan ilmu pelet birahi ini dikatakan bermula apabila seorang wanita berambut panjang sering muncul di koridor bangunan Institut Kanser Negara (IKN). Ada juga yang memperkatakan bahawa wanita berkenaan bernama Shasha. Amboi, siapa pula Shasha sebenarnya? Wanita itu digelar hantu Shasha. Meskipun boleh dikategorikan antara pusat perubatan paling moden dan canggih di Malaysia, Hospital Putrajaya telah mengambil pendekatan spiritual berlandaskan agama apabila menjalankan upacara ‘memagar’, minggu lepas.

Upacara memagar tidak asing lagi dalam kalangan umat Islam untuk mengelakkan gangguan makhluk halus dan ia dilakukan oleh 40 orang perawat yang dijemput dari pusat perubatan alternatif terkenal, Darussyifa’. Difahamkan, ia adalah ikhtiar daripada pihak pengurusan hospital setelah menerima banyak laporan berkaitan gangguan makhluk halus daripada kakitangannya sejak dua tahun lalu. Antara makhluk halus atau ‘hantu’ yang dikatakan popular mengganggu kakitangan hospital adalah entiti berambut panjang menyerupai wanita cantik yang digelar ‘Shasha’. Shasha diceritakan sering muncul merayau di koridor bangunan Institut Kanser Negara (IKN) pada waktu malam dengan memakai baju berwarna putih atau kuning.

Walaupun rata-rata kakitangan hospital menolak menyatakan secara terang-terangan upacara memagar telah dijalankan, mereka mengaku ada melihat perawat perubatan yang berkopiah merenjis air di sekitar kawasan hospital berkenaan. Darussyifa’ yang dinaungi oleh Datuk Dr Haron Din, sememangnya terkenal di negara ini sebagai ikhtiar untuk merawat gangguan makhluk halus menggunakan cara Islam dan berlandaskan al-Quran. HairanBlog - Sudah menjadi kebiasaan apabila kisah kelibat wanita atau penampakkan mahkluk yang menakutkan dicanang - canangkan di Hospital kerana Hospital itu sendiri pun adalah tempat yang menyeramkan. Sumber: KoleksiCeritaBest melalui KisahBest
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Kisah Seram - Cantik sih tapi....

Dunia Seram - Hampir setiap malam kira-kira biasanya jam 10 malam, aku selalu mencari warnet di sekitar daerah kelurahan, pertama karena kebutuhan untuk mencari data dalam pengerjaan skripsiku, juga untuk sekedar refreshing untuk menunggu kantukku datang. Yah namanya juga masih muda, juga belum punya pacar, maka aku lebih sering menghabiskan waktu setiap malamnya untuk meluncur di dunia maya, siapa tahu dapat kenalan, entah di warnet atau di media social yang ada..he..he.. .

Tapi tentunya itu semua bisa kulakukan kalau ada uang lho, baik dari orang tua ku, juga dari orang-orang yang sering minta tolong memperbaiki computer mereka, kebetulan aku suka dimintai bantuan untuk memperbaiki computer, dan juga karena aku juga nggak pernah meminta imbalan, tapi kalau suka rela tetap aku terima . Sekarang aku sudah nggak pernah lagi ke warnet, karena kebetulan aku sudah punya modem internet, dari hasil tabunganku sendiri. Karena saking seringnya keluar untuk mencari warnet, orang tua ku pun protes juga dengan kebiasaanku, tapi untungnya aku bisa menjelaskan kepada mereka, dengan alasan untuk mencari data-data yang kubutuhkan untuk menyelesaikan skripsiku, dan akhirnya mereka pun bisa memaklumi, karena pada akhirnya aku juga bisa menyelesaikan kewajibanku sebagai mahasiswa .

Tapi sebenarnya itu hanya alasan, karena sebenarnya lebih banyak main-mainnya, dari pada cari data untuk skripsiku. Mungkin juga, karena sering berbohong, akhirnya aku mengalami kesialan juga pada akhirnya. Pada kamis malam tepatnya malam jumat kliwon, jam 11 an aku keluar rumah untuk pergi ke warnet langganananku. Aku juga tidak ingat kalau malam itu malam jumat kliwon. Karena sudah sering ke warnet itu, yang nunggu di sana sudah kenal dengan aku, dan tahu aku biasanya senang milih tempat selalu dibagian yang bisa untuk merokoknya. Warnet itu tempatnya tidak terlalu besar, hanya ada sekitar 15 komputer di sana, ini memang tempat favoritku, karena walaupun tidak terlalu besar, tapi akses internetnya tidak mengecewakan aku, dibandingkan warnet-warnet lain yang ada di sekitar kelurahan.

Entah kenapa malam itu warnet yang biasanya cukup ramai terasa begitu lenggang. Tapi untuk aku malah menyenangkan, karena biasanya jaringan internetnya malah lebih cepat dari pada biasanya, malah bisa download macam-macam program gratis sebanyak-banyaknya karena aksesnya internetnya tak banyak harus berbagi dengan pelanggan yang lain. Penjaga warnet itu namanya, si Paijo, sekedar berbasa basi, kusapa dia “Halo dab (mas), kok nggak seperti biasanya, agak sepi???” Jawab Paijo, “Iya.. ini kok nggak kayak biasanya, mau ngenet tho rick, tempat kayak biasanya khan?” …. “He eh, kau tahu apa yang kumau,” jawabku sambil tertawa. Setelah itu aku menuju tempat idolaku, juga tak lupa bawa asbak dari meja operator, tempat Paijo bekerja mengendalikan warnet supaya baik jalannya .

Satu jam tidak terasa, kulihat jam di monitor menunjukkan jam 01.00 wib. Lalu si Paijo menghampiri aku, “titip warnet dulu yo dab, mumpung sepi, aku cari makan dulu ya, kalau ada yang datang, tolong dibantu yo!”. Jawabku “Oke bro, jangan lupa oleh-oleh ya…ha…ha…” Paijo pun tersenyum, aku memang sering ngobrol sama dia, setelah selesai ngenet, jadi kami sudah sangat akrab dan dari dia aku sedikit tahu caranya melayani tamu yang datang ke warnet untuk menggunakan jasa internet. Yah kadang-kadang juga dikasih discount, nanyamul eh lumayanlah…he..he..he Lalu aku berdiri dari sofa di bilik aku ngenet, sambil merenggangkan badan, aku lihat hanya ada 3 orang yang masih asyik berseluncur di dunia maya, lalu aku menuju ke meja operator, untuk mengambil air putih yang memang di sediakan gratis di warnet itu.

Segelas air langsung kuteguk tanpa sisa, haus memang, setelah itu kembali lagi ke tempat aku biasa internetan. Belum ada 15 menit, tiba-tiba lampu mati dan sayangnya warnet tidak punya diesel listrik. Akhirnya ketiga orang yang sedang ngenet, pulang semua selain aku, setelah ditunggu kira2 5 menit tetap nggak nyala listriknya. Segera aku menyalakan 1 lampu emergency yang ada, maunya sih pulang tapi karena kang Paijo belum datang-datang dari cari makan. Nggak enak, kalau asal tinggal saja, lalu ku sms Paijo untuk menanyakan kok belum sampai warnet, balasan sms dari Paijo adalah kalau lagi nungguin antrian yang lumayan banyak di bakmi jawa.

Ya sudah, akhirnya aku menunggu di luar saja, di teras, lalu segera kunyalakan rokok untuk mengusir kesendirianku. 5 menit di teras sendirian, tanpa teman, berkawan dengan nyamuk liar jadi mangsa gigitan mereka. Jalan di depan warnet pun sudah jarang mobil atau motor yang lewat, kulihat warung angkringan di depan warnet ternyata tidak buka, pantas saja si Paijo cari makan agak jauhan, biasanya sih tinggal ke warung angkringan itu. Entah kenapa tiba-tiba bulu kudukku merinding, kurasakan ada sesuatu yang tidak lazim dari arah dalam warnet. Seperti ada cahaya kecil di salah satu bilik computer di bagian belakang. Aku pun menjadi curiga, apa ada yang mau nyuri komputerkah pikirku atau masih ada tamu yang tetap menunggu di dalam, sambil berharap listrik akan segera hidup kembali, yang mungkin tidak aku ketahui selain ke tiga orang yang sudah pulang duluan.

Tapi motor yang terpakir di halaman warnet cuma hanya motorku saja (tapi masih cuek akunya). Awalnya nggak begitu peduli, tapi…klik..kilik..klik..ada suara dari dalam seperti keyboard yang sedang di pencet…. Aneh ilmu pelet birahi…khan listrik mati. Jelas nggak mungkin kalau ada computer yang bisa digunakan. Aku sebenarnya bukan orang terlalu percaya hal-hal yang seperti itu, mungkin tamu itu bosan juga, akhirnya iseng-iseng mencetin keyboard. Lalu aku masuk ke dalam warnet untuk memastikan apakah memang ada orang (masih berpikir positif), sekalian pikirku jadi teman ngobrol, sambil nunggu Paijo datang. Dengan penerangan lampu emergency yang nggak begitu terang, lalu aku menuju ke bagian belakang ruang warnet pelan-pelan… “permisi…permisi…nunggu di luar saja mas, lebih enak” kataku dengan maksud tidak mengagetkan orang itu… tapi tidak ada balasan…akhirnya…setelah sedikit mendekat ke bilik yang paling pojok….astaga… aku melihat seorang gadis seperti mahasiswi sedang asyik mengetik…wajahnya menurutku cantik, berpakaian putih, rambutnya sebahu, dan (maaf) seksi sekali, sedang serius menatap monitor….

Tapi kok wajahnya pucat sekali dan ruangan saat itu menjadi lebih dingin dari pada sebelum aku keluar tadi…. Hmmm..ada bau seperti kembang yang tercium di hidungku…beberapa detik kupandangi dia, jujur aku terpana oleh kecantikannya…..lalu…dia seperti mengetahui kalau aku menatapnya dan dia memandangiku sambil tersenyum manis sekali…tapi kok lehernya ada seperti sayatan melingkari lehernya dan mengeluarkan darah, jujur aku tidak memperhatikan itu sampai dia menolehku…….sampai akhirnya aku mengedipkan mataku…wusss…gadis itu hilang dan bilik itu menjadi gelap…mak prinding..lampu emergency yang kupegang jatuh…pyarr… tersadar aku dan langsung aku balik hadap dan lari keluar warnet, dan segera kunaiki motorku dan meninggalkan warnet yang menjadi gelap gulita. Aku nggak ingat lagi soal Paijo… yang penting aku harus kembali ke rumah secepatnya.

Dalam perjalanan pulang, listrik telah menyala, dan saat akan berbelok ke kanan dari perempatan jalan, di sudut jalan aku melihat gadis itu melambaikan tangannya sambil tersenyum manis ke arahku..hiiii….tadi sudah merinding…jadi double merinding…..cantik sih cantik tapi tetap aja hantu…bremmmmm ….motorku kugas polll. Sampai di rumah secepatnya kubuka pagar rumah dan kuparkirkan motorku sampai lupa senderan motor belum kuinjak, maklum saking paniknya…gedubrakkk…motorku pun terguling dengan suksesnya bersama aku ketindihan motor, untunglah ayahku dan kakakku keluar dan menolongku. Setelah itu aku diberi minum air putih oleh ibuku, lalu setelah tenang aku ceritakan yang aku alami pada keluargaku.

Semua yang mendengar ceritaku pada nyengir. Lalu aku pun masuk ke kamar setelah sebelumnya membersihkan tubuhku dan berganti baju celana. Saat itu waktu menunjukkan jam 02.30 wib, saat akan terlelap…tiba-tiba ada sms dari Paijo, isinya “Dab, warnetnya kok kamu tinggal???” Dalam hatiku berkata “Masa bodoh!” , segera kututup kepalaku dengan selimut dan akhirnya tertidur. Beberapa hari kemudian, agak siang aku datangi warnet tersebut, kebetulan Paijo sedang piket. Lalu kujelaskan apa yang tejadi saat itu. Paijo pun sedikit terkejut mendengar ceritaku, tapi dia sepertinya mengenal ciri-ciri gadis itu yang jadi langganan di warnet. Dia lalu memberitahukanku, kalau cewek itu memang sering ke warnet, tetapi sudah seminggu ini tidak pernah datang lagi, dan Paijo pernah menanyakan kepada temannya cewek tersebut (satu kost) yang biasa bersamanya kalau ke warnet, dan kabarnya cewek tersebut meninggal dunia, karena jadi korban pembunuhan waktu pulang mudik ke daerah asalnya. Astaga…… semoga arwahnya segera diberi kedamaian. Credit:Sumber
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Kisah Seram - Pembantu Rumahku....Pengamal Ilmu Hitam

Image result for kisah seram hari raya 

It's quite long.... Endure OK!.... Seawal bulan September 2007, Kami di pelawa ke rumah agen pembantu rumah di PR untuk melihat sendiri pembantu rumah yg kami ingini. Kami sekeluarga sangat gembira kerana mendapat pembantu rumah dalam masa yg singkat (Pembantu rumah yg lama hendak berhenti kerja dan telah pulang ke Indon setelah 2 tahun bekerja dengan kami). Setibanya kami di rumah Agen itu , kami di sambut oleh ibu agen bukan AGENNYA sendiri ( alasan ada hal di luar! ) Kami pun di kenalkan dengan pembantu rumah itu....Sewaktu sesi temuduga.... kami dapati : (a) Pembantu rumah itu sendiri yg hendak tukar ke majikan baru kerana....beliau tak tahan kerja dengan majikan lama jaga ramai orang.....

Tapi... apa yg pernah di beritahu oleh agen kami sebelumnya.. .pembantu rumah itu sendiri tak boleh kerja dgn ibu mertua majikan lamanya sahaja.... (b) Beliau hendak pulang ke Indon 2 minggu utk jumpa keluarga sebelum pulang bekerja dgn kami... (c) Beliau hendak kerja lama di sini. Kami membawa anak-anak kami untuk sesi temuduga dengan pembantu rumah itu. Pada mulanya ilmu pelet birahi..... anak-anak kami suka dan mesra dengan pembantu rumah pada masa yg singkat itu. Air muka pembantu itu bersih dan nampak tenang pabila di soal sewaktu sesi temuduga oleh isteriku.... Norrasidah. Namun..... suasana yg tenang , riang ,bersama anak-anak di rumah kami menjadi gelap, muram dan seram apabila pembantu rumah telah menetap di rumah kami dalam seminggu.

Kejadian yang Aneh di rumah kami: (a) Anak kami Adham benci dengan kami. (b) Segala perintah Pembantu kami dia turuti. Adham tidak mahu lagi tidur bersama kami (c) Umairah pula menangis ketakutan apabila kami hendak ke kerja. Selalu tak mahu makan. menangis, terlalu lemah . (d) Selera makan Umairah meningkat dengan begitu ketara sekali...... (itupun setelah kami beritahu pembantu rumah kami yg kami ingin mengambil air dari ustaz utknya) (e) Isteri ku pula...kerap menghadapi penyakit semput. (sampai sesak nafas).....sehingga ubat semput pun tak boleh mengubatinya. (f) Pernah suatu hari... pada pukul 3 pagi... Adham menangis macam kena ganggu...... Pembantu rumah ada di sisinya kerana adham dan beliau tidur bersama, Nampuk dia perhatikan sahaja. Pada keesokan harinya ,bila ku tanya kenapa nangis...

Adham beritahuku....ada benda hitam besar nak mencekiknya. (g) Isteriku pula.... akan tiba-tiba bangun pada waktu yg sama.....dan menangis ketakutan.......ada benda yg menghempapnya sehingga tidak dapat bernafas. Beliau berasa ada wanita CANTIK duduk sebelahnya pada waktu itu. (h) Umairah pula suka mengamuk dan menangis sama seperti Abgnya....pada waktu yg sama juga. (i) Jiran bawah rumah ku pernah memberitahu kami... yg mereka dengar bunyi ketukan...yg kuat kira-kira 2 pagi ..Bunyi itu di perlahankan apabila meraka pekik mendengar bunyi bising itu.. Mereka suspect...pembantu rumah kami... (j) Wajah muka pembantu kami seakan menjadi tua, hitam. (k) Masakkannya sungguh enak sekali ( kami rasa lain pada yg lain......) Yg hairannya... dia tak pandai memasak.. (l) Pembantu rumah akan merasa semput bila kami bawanya ke rumah orang tua ku di AMK. pada masa itu. bapa ku ada mengajar orang-orang mengaji.

Beliau juga merasa semput dan panas badannya pabila ku bawanya kerumah abang ku di PR....masa itu pun...ada belajar mengaji. 9th Sep 2007...... 5.30 pagi.... kami dapati beliau sakit demam panas....semput. ...... Pembantu rumah ku tidak mahu memberitahu kami yg beliau telah lama merasa semput dan sakit bila di rumahku...Yg peliknya...Record kesihatannya bersih.... walaupun.... pernah pada suatu masa beliau mengadu semput... di hantar ke Clinic.... Resultsnya beliau tak sakit...... 10th September 2007.... Pembantu rumah ku lari. Setibanya ku pulang ke rumah selepas menghantar umairah ke clinic, Ku dapati....pembantu rumahku telah menghilangkan diri. Ku dapati... dari pembantu-pembantu kepunyaan abg ku... beliau pernah beritahu yg beliau stress kerana tak tahan sakit. Beliau ada meninggalkan surat pada kami....(See attached file: Maid's letter.pdf) .

Notes: Mem Ana dan pak Peter.... Owners of the Maid Agency Kami adukan masalah ini ke balai polis. Kami dapati beliau lari ke Embassy ---- seek refuge... 11th - 12th Sep.... Kami tinggalkan rumah kami... kerana Istri ku merasa ketakutan bila pulang kerumah..... Umairah masih menangis - 3 pagi. 13th Sep... Selepas Berbuka, kami membawa seorang Ustaz.. ke rumah utk melihat rumah dan anak-anak kami. Sebelum... bermula zikir, Istriku hendak menangis lagi..... Selepas berzikir ber ramai-ramai. ... Ustaz pun mengubati anak-anak dan isteri ku. Findings: (a) Ustaz membaca ayat-ayat suci dan beliau memuntahkan. ..darah yg banyak dari Umairah - kena makanan kotor dari pembantu rumah ku (b) Adham pun terkena sama (c) Isteri ku di ganggu mahkluk yg di anuti oleh pembantu rumah ku.... (d) Apabila Ustaz membaca ayat-ayat dengan menyebut nama pembantu rumah ku.... Kami di beritahu,pembantu ku ada mengamal Ilmu sihir...

Beliau ada mengambil barang -barang dari Burung BOROBUDUR... Itu sebab isteriku dihempas dab sesak nafas (e) Kami di beritahu Embassy, pembantu kami masih tidur kesakitan... mungkin.. .beliau termakan benda itu sendiri. Kami beritahu mem Ana mengenai masalah ini.... Jawapan dari mereka.... PATUTLAH MAJIKAN LAMA TURUTI KEMAHUANNYA! Pembantu rumah buat perangai di Embassy: (a) Tidak mahu jumpa agen pabila hendak di bawa balik (b) Hendak pulang ke Indon terus (c) Mengadu kesakitan... tak boleh bangun.. Kini istriku kembali pulih.... Umairah pula telah menjadi anak yg periang, in short...jovial. .. Utk teman-temanku. .. berhati-hatilah memilih pembantu rumah....... .... Nama pembantu rumahku : WALSIYAH RINDIYANI - 25thn True story by geezer Credit:Sumber
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Kisah Seram - Hantu Sang Admiral

 

Tanggal 22 Juni 1893 pukul 15.34, Vice Admiral (Letnan Jenderal) Sir George Tryon, beserta seluruh kru kapal perang Angkatan Laut Kerajaan Inggris Victoria yang ditumpanginya tewas tenggelam di Laut Mediterania Namun pada waktu yang sama, jauh di daratan Inggris, sejumlah besar tamu kehormatan mengaku melihat sang jenderal melintas di tengah pesta yang digelar istrinya! Peristiwa itu menggemparkan Inggris Raya menjadi satu misteri kemunculan arwah yang sempat menarik perhatian sejumlah “pemburu hantu” dan ilmuwan. Apakah hantu itu benar-benar ada? Ataukah wajar, arwah orang yang baru meninggal menampakkan diri di rumahnya? Atau barangkali ini hanya halusinasi? Namun puluhan saksi mata memberi detail yang sama tentang sosok sang jenderal yang terlihat muncul sore itu…

Tragedi karamnya kapal perang Victoria menjadi satu kajian penting dalam sejarah militer Inggris dan satu tragedi tabrakan kapal terburuk dalam sejarah pelayaran Inggris yang pernah menyandang gelar “Raja Lautan”. Peristiwa itu terjadi 114 tahun lalu, melibatkan dua kapal perang Angkatan Laut Kerajaan Inggris, Victoria dan Camperdown. Kedua kapal ini adalah bagian dari Armada Tempur Gugus Tugas Mediterania yang terdiri dari 10 kapal penjelajah bersenjata berat berbobot 10.000 ton. Kapal perang Victoria (berbobot 10.420 ton) termasuk kapal baru (diluncurkan 1887) dan dipersenjatai dengan dua meriam berat Amstrong 16,25 inci (masing-masing seberat 110 ton). Keduanya di tempatkan dalam satu kubah meriam bagian depan, sebagai “revolusi” senjata pada tipelogi kapal-kapal perang Inggris.

Sementara Camperdown, kapal yang berbobot 10.600 ton itu dilengkapi empat meriam kelas menengah kaliber 13,5 inci (masing-masing meriam seberat 67 ton). Keempatnya ditempatkan di dua kubah meriam kembar bagian haluan dan dua kubah meriam kembar di bagian buritan. Armada Tempur Gugus Tugas Mediterania Angkatan Laut Inggris ini dijadwalkan untuk melakukan latihan ilmu pelet birahi dan manuver tempur di lepas pantai Syria di dekat County of Tripoli (daerah administrasi Syria yang kini bagian Lebanon). Dalam latihan ini, armada dibagi menjadi dua divisi yang masing-masing diperkuat lima kapal tempur. Kapal Victoria memimpin divisi pertama di bawah komando panglima armada Vice Admiral Sir George Tryon. Sementara Camperdown memimpin divisi kedua di bawah komando wakil panglima armada Rear-Admiral Markham.

Petaka terjadi pada 22 Juni 1893 sore. Saat itu, Tryon memerintah kedua divisi kapal untuk membentuk formasi kolom sejajar yang rapat. Namun dalam sebuah situasi kritis, akibat miskomunikasi dan kesalahan perhitungan yang fatal, dua kapal terdepan dalam kolom melakukan manuver berbahaya. Kapal Victoria dan Camperdown melaju dalam kecepatan penuh saling mendekat dan berhadapan. Menyadari kesalahan fatal dalam formasi dan ancaman tabrakan, George Tryon memerintahkan Victoria untuk segera mundur dengan kecepatan penuh. Ia juga mengirimkan signal pada Markham di kapal Camperdown untuk melakukan tindakan yang sama. Namun Camperdown terlambat merespons akibat kebingungan terhadap komando yang berubah-ubah, sementara Victoria melakukan gerakan mundur. Tabrakan pun tak terelakkan. Haluan depan Camperdown menghantam lambung Victoria.

Kedua kapal penjelajah berat itu terguncang hebat. Namun naas melanda Victoria. George Tryon menduga kapalnya hanya mengalami kerusakan ringan dan memerintahkan kru melakukan tindakan melambatkan gerakan. Namun dalam hitungan menit, air menerobos masuk ke dalam kapal dari rekahan lebar di lambung kapal. Dalam situasi kritis, tak ada waktu lagi untuk melakukan evakuasi penyelamatan. Pukul 15.34, Victoria pun tenggelam bersama 357 personel Angkatan Laut Inggris berikut komandannya Sir George Tryon tewas tenggelam. Masih terdengar kalimat terakhir Tryon: “It’s all my fault!” (semua ini salah saya). Sementara di kediaman sang Admiral di kawasan Eaton Square London pukul 15.30, sejumlah tamu kehormatan dalam jamuan yang diadakan istri George Tryon melihat sosok Sir George Tryon.

Mereka mengaku dengan pasti telah melihat sang admiral dalam pakaian kebesaran lengkap Angkatan Laut Kerajaan Inggris melintas di dalam ruangan rumah tersebut. Sang istri kaget dan mengatakan bahwa suaminya saat itu sedang bertugas di Perairan Mediterania. Adalah mustahil bahwa sang sumai bisa terlihat di rumah sore itu! Hantu-hantu di Laut Ada sejumlah fenomena paranormal yang mengejutkan dunia. Tentang kisah hantu, roh, dan arwah penasaran yang berhubungan dengan dunia pelayaran dan laut. Sejumlah penelitian ilmiah dilakukan, sederet teori diajukan, namun apakah fenomena ini merupakan anomali atau poltergeist? Dalam catatan dokumentasi fenomena paranormal dunia, beberapa kejadian yang mengejutkan dan memiliki bukti paling akurat yang berhubungan dengan tragedi yang menimpa kapal, sedikitnya ada 9 misteri yang menggemparkan.

Yang terheboh adalah berhubungan dengan kisah kapal hantu yang tetap berlayar setelah dilaporkan tenggelam, lalu kapal yang menghilang di dalam kabut, kapal berhantu dan aktivitas misterius tak terjawab di atasnya, dan kapal yang ditemukan kosong dan seluruh kru menghilang secara misterius. Jika diruntut dari yang paling mengejutkan dan melegenda adalah kisah The Flying Dutchman (1680), menyusul Ghosts of the Great Lakes (Hantu-hantu Great Lakes) pada 1678, kemudian Face in the Water (Wajah yang muncul di atas air) pada 1924, River of Death (Sungai Kematian) yang melibatkan lenyapnya kapal SS Iron Mountain tanpa jejak pada 1872. Ada lagi misteri The Queen Mary (1966), fenomena The Admiral Returns (muncunya sosok hantu Admiral George Tryon yang kembali ke rumahnya), The Ghost of the Great Eastern (1857), Misteri kapal Mary Celeste yang berlayar tanpa awak (1872), serta Kapal Terkutuk (The Cursed Ship) yang dilaporkan dipenuhi aktivitas poltergeist pada 1861.

Kisah arwah Sang Admiral yang kembali ke rumahnya termasuk satu di antara fenomena yang menyedot perhatian dunia. Beberapa teori diajukan untuk menjawab hal tersebut, namun tak juga mengungkap misteri yang sebenarnya. Ada yang mengatakan bahwa sosok George Tryon yang terlihat di rumahnya itu hanyalah bias dari potret yang ditempatkan di dalam rumah. Namun teori ini lemah, sebab dalam kurun waktu yang bersamaan, sejumlah orang melihat citra sosok yang sama di tempat yang sama dari berbagai sudut pandang bangunan. Lalu ada teori yang mengatakan bahwa penampakan itu terjadi akibat salah tafsir terhadap tetamu di sekitar perjamuan. Namun dugaan ini pun lemah, karena penampilan dan figur Admiral George Tryon sangat dikenal dan khas. Ia adalah tokoh terkemuka di kalangan bangsawan Inggris, terutama dalam kemiliteran.

Nyaris tak mungkin sejumlah petinggi dan pejabat bisa salah mengidentifikasi kolega mereka. Lalu, sejumlah peneliti paranormal hampir pasti meyakini bahwa sosok itu adalah poltergeist, yaitu fenomena penampakan arwah yang di saat kematiannya teringat akan rumah dan orang yang disayangnya. Dalam situasi cinta yang kuat, roh bisa muncul di kawasan yang disukainya walau hanya sesaat. Teori ini lebih berterima secara sudut pandang paranormal, karena banyak peristiwa sejenis yang terjadi di banyak belahan dunia! Namun dugaan saja tidaklah memuaskan tanpa dukungan fakta dan pembuktian teori, yang jelas hal ini masih tetap merupakan misteri di planet bumi! Vice Admiral Sir George Tryon Vice Admiral Sir George Tryon adalah tokoh militer yang dihormati di Inggris.

Ia dikenal sebagai perwira tinggi Angkatan Laut Kerajaan Inggris yang legendaris karena kemampuan tempur, kepemimpinan, dan kemahiran taktik tempur lautnya. Ia disegani dan dihormati perwira dan seluruh jajaran pangkat di bawahnya, dikagumi karena kepribadiannya yang khas dan tegas. Tenggelamnya kapal HMS Victoria dalam tragedi tabrakan saat latihan manuver tempur di Perairan Mediterania menimbulkan perdebatan panjang dan kontroversi. Hasil penyelidikan yang dibawa ke meja persidangan ternyata membuktikan bahwa Sir George Tryon dinyatakan bertanggung jawab penuh dalam kecelakaan fatal tersebut. Banyak yang menyangsikan keputusan sidang tersebut, karena Tryon adalah pelaut ulung dan komandan yang sangat berpengalaman. Namun kesaksian dan jurnal resmi Rear-Admiral Markham (komando kapal HMS Camperdown) dan sejumlah perwira yang terlibat dalam latihan di laut Mediterania itu memberi kesaksian yang justru menjadi bukti penguat bahwa terjadi kesalahan perintah dari Sir George Tryon.

Kecelakaan ini kemudian ditulis dalam banyak jurnal dan buku dan menjadi satu tragedi besar dalam sejarah kelautan (militer) Inggris. Profil Sang Admiral George Tryon lahir di Bulwick Park, Northamptonshire Inggris pada 4 Januari 1832. Sebagai anak muda yang tertarik pada bahari dan “petualangan” dunia militer, ia masuk dinas Angkatan Laut Kerajaan Inggris pada usia 16 tahun sebagai kadet. Pada November 1854, ia naik pangkat menjadi letnan. Di masa ini, satuannya pernah terlibat dalam pertempuran Crimean (antara 1854 dan 1856).

Crimean War adalah sebuah peperangan rumit di Semenanjung Crimean, wilayah barat Turki di kawasan Laut Baltik yang melibatkan konflik antara Kekaisaran Rusia melawan aliansi Prancis, Inggris, Kerajaan Sardinia, dan Ottoman Empire. Pada tahun 1861, George Tryon ditugaskan menjadi komandan kapal perang HMS Warrior. Ia menjabat sebagai komandan kapal perang bertenaga uap itu sampai tahun 1864. Pada 1867, kariernya menanjak. Dalam Kampanye Abyssianian (pertempuran di wilayah Abyssianian) , ia menjabat sebagai Direktur Transportasi. Lalu antara tahun 1874-1881, ia beberapa kali menjabat sebagai komandan pangkalan AL Inggris di India dan Mediterania. Namun tragisnya, karier dan hidupnya berakhir dalam sebuah latihan militer di Perairan Mediteranian, disusul vonis bersalah setelah kematiannya. Credit:Sumber
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Kisah Misteri - BAGAIMANA JIN MERASUKI TUBUH MANUSIA?

Al-Qur’an sendiri mengisyaratkan adanya fenomena manusia kerasukan syaithan sebagaimana ayat sbb: Orang-orang yang makan (mengambil) riba tidak dapat berdiri melainkan seperti berdirinya orang yang kerasukan syaitan lantaran (tekanan) penyakit gila (Q.S. Al-Baqarah : 275) Dari Shafiyyah binti Huyay, Rasulullah bersabda : “Sesungguhnya setan itu berjalan dalam tubuh anak Adam sebagaimana darah mengalir dalam tubuhnya” (H.R. Muslim) Sehubungan dengan masalah kesurupan ini, Ibnu Taimiyyah dalam bukunya Majmu al-Fatawa (24/276), berkata: “Para ulama ahli sunnah wal jama’ah sepakat, bahwa jin dapat masuk ke dalam tubuh dan badan manusia. Hal ini berdasarkan firman Allah sbb: Artinya: “Orang-orang yang makan (mengambil) riba, tidak dapat berdiri melainkan seperti berdirinya orang yang kemasukan setan lantaran tekanan penyakit gila” (Q.S. Al-Baqarah:275).

” Abdullah bin Ahmad bin Hanbal pernah bertanya kepada ayahnya, Ahmad bin Hanbal: “Sesungguhnya orang-orang berkata bahwa jin tidak bisa masuk ke badan orang-orang yang kesurupan. Imam Ahmad bin Hanbal berkata: “Anakku, mereka berkata bohong. Mereka hanya berkata dengan ucapannya sendiri” Ibnu Taimiyyah juga berkata: “Perkataan ini (jin dapat masuk ke dalam tubuh manusia) adalah perkataan yang masyhur (dikenal oleh semua ulama). Orang yang kemasukkan jin (kesurupan) tidak akan merasakan sakit ketika dipukul, kata-katanya akan ngelantur. Orang yang kemasukan jin ini akan menampakkan banyak keanehan,mulai dari bicara dan gerakannya.

Seolah-olah yang berkata dan bergerak itu adalah orang tersebut (orang yang kesurupannya), padahal hakikatnya adalah jenis lain, bukan manusia (yaitu jin ilmu pelet birahi)”. Bahkan, Ibnu Taymiyyah masih dalam al-Majmu Fatawa nya mengatakan: “Tidak ada seorangpun ulama yagn mengingkari bahwa jin dapat memasuki tubuh manusia yang lalai mengingat Allah. Barangsiapa yang mengingkari hal ini dan mengatakan bahwa syara’ tidak mengakui hal demikian, maka sungguh dia telah mendustai syara itu sendiri. Tidak ada dalam dalil-dalil syara yang menolak hal itu (tidak ada dalil satu pun yang mengingakari bahwa jin dapat masuk ke tubuh manusia yang kesurupan). Mereka yang mengingkari hal ini hanyalah sekelompok kecil dari golongan Mu’tazilah yakni Imam Al-Jubai dan Abu Bakar ar-Razi.

Bagaimana Jin Memasuki Tubuh Manusia? “(aku berlindung) dari kejahatan malam apabila telah gelap gulita dan dari kejahatan wanita-wanita tukang sihir yang menghembus pada buhul-buhul (Q.S. Al-Falaq:3-4) Salah satu modus masuknya jin ke dalam tubuh manusia ialah melalui ritual tertentu para tukang sihir atau dukun pemuja setan, kemudian mantera itu dihembuskan kepada manusia baik langsung maupun melalui medium buhul –buhul yaitu boneka yang dibuat dari ikatan kain-kain. Maka jin akan mengikuti hembusan itu memasuki target yang telah ditetapkan tukang sihir. Biasanya untuk menentukan target tsb tukang sihir mengambil beberapa helai rambut atau benda-benda pribadi milik orang yang menjadi target atau sambil menyebutkan nama lengkap dan orangtuanya (bin / binti). Dengan cara demikian jin akan mengendus mencari dimana posisi orang tsb.

Jin masuk melalui mulut “Abu Said berkata: Rasulullah s.a.w. bersabda: “Apabila seseorang dari kalian menguap, letakkanlah tangannya pada mulutnya (tutuplah), karena setan akan masuk bersama dengan orang yang menguap (yang mulutnya tidak ditutup)” (H.R. Muslim) Abu Hurairah berkata, Rasulullah S.a.w. bersabda: “Sesungguhnya Allah menyukai bersin dan membenci menguap. Apabila seseorang bersin lalu mengucapkan al-hamdulillah, maka muslim yang mendengarnya harus mendoakannya. Adapun menguap datangnya dari setan, karenanya tahanlah sedapat mungkin. Apabila ia menguap terus keluar suara “haaa”, maka setan akan tertawa” (H.R. Bukhari) Jin masuk melalui kuku Wahai Abu Hurairah, potonglah (perpendek) kuku-kukumu.

Sesungguhnya setan mengikat (melalui) kuku-kuku yang panjang. (H.R. Ahmad) Jin masuk melalui hidung Bahwa Nabi s.a.w.. bersabda: Apabila salah seorang di antara engkau bangun tidur, hendaklah mengeluarkan air dari hidungnya (istintsar) tiga kali, karena setan itu menginap di batang hidungnya. (H.R. Muslim) Jin memasuki telinga Abdullah berkata, “Disebutkan di sisi Nabi bahwa ada seorang laki-laki yang selalu tidur sampai pagi tanpa mengerjakan shalat (malam). Lalu beliau bersabda, ‘Setan telah kencing di telinganya (H.R. Muslim) sumber :misterigaib
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Kamis, 02 Juli 2015

Kisah Seram - Rasuk

Image result for hantu seram betul


Syah merenung tajam tepat ke mata adik Lin yang baru sedarkan diri sambil tangan kanannya masih memegang ibu jari kaki adik Lin yang bersalut minyak kelapa dan pecahan bawang putih... "JANGAN GANGGU AKU" jerkah adik Lin lantang sehingga membuatkan se isi ruang tamu rumah mak tua terkejut. "Siapa Engkau?", soal Syah serius. "Apa kau peduli?" makhluk yang mengusai adik Lin cuba memutar belit soalan dengan soalan. "Haaa.. haaaa..haaa.. haaa......" hilaian tawa yang berselang selikan amarah berulang-ulang kali. "LEPAS!!!" nada suara yang semakin kasar di luahkan oleh badan seorang gadis kecil berusia 16 tahun pada senja itu.

Jiran-jiran mula bertandang memerhati gelagat seorang gadis yang terbaring dan seorang pemuda yang asing di kawasan perumahan itu. Bisik-bisik jiran tetangga mengatakan dahulu kakak adik Lin meninggal dek perbuatan sihir, kini adiknya dirasuk syaitan pula menambahkan kesedihan di lubuk hati mak tua yang dianugerahkan kelebihan merawat sebelum ini. Selalunya akan diperkatakan, sang perawat akan di uji dengan ilmunya dan itulah yang berlaku pada mak tua kini. Bila serangan terkena pada ahli keluarganya, dia seakan hilang arah. Tak tau ikhtiar apa yang perlu dilakukan. Syah terkumat kamit mambaca mentera hikmah sakti dari petikan Al Quran barangkali dari gerak bibirnya dan permulaan Bismillah pada awalnya.

Dia bukan seorang perawat, kebetulan kehadirannya di situ dihidangkan dengan tragedi dan spontan dia datang membantu. Berbekalkan sedikit amalan asas sebagai seorang Muslim, berlakulah pertembungan dua makhluk berlainan jasad bersandarkan ilham dan makrifat. "Keluar dari badan cucu Adam ini, atau kau akan dibakar!!" amaran keras yang menyebabkan adik Lin semakin gelisah dan meraung-raung minta dilepaskan.... kedengaran suaranya semakin keletihan dan, "mak.... tolong adik mak... adik sakit makkk..... sambil teresak-esak menangis." Mak Tua cuba merapi anaknya yang longlai itu tapi ditegah oleh Syah. "Mengucap!" perintah Syah pada jasad adik Lin yang lemah itu namun tidak diendahkan dan adik Lin terus memanggil emaknya dan merayu kesakitan. "Mengucap!!" kali ini suara Syah semakin kuat dan tegas.

Setelah tidak mendapat respon dari arahannya, Syah meneruskan membaca ayat-ayat suci dengan kekuatan hatinya sambil menjuruskan hikmah ayat ILMU PELET BIRAHI tersebut agar diresapi tubuh badan yang sedang dirasuk dihadapannya. "Lepassssssssss...!!!!! Panas!!!..." adik Lin menjerit kembali. "Keluar kau iblis!!" Syah kembali mengatur serangan terhadap syaitan yang sedang merasuk tubuh badan adik Lin yang kembali bertenaga. Matanya semakin kemerahan merenung Syah dengan renungan benci yang membuak-buak. "Aku tau asal usul kau. Nyah kau dengan azab siksa asal engkau jadi, dengan asal engkau memakan diri, Allahu Akhbar!!" Satu tikaman keris ghaib menusuk ke telapak kaki dan adik Lin menggelupur bagai dalam kesakitan yang amat dan pengsan. Syah meminta air kosong untuk melegakan kepenatan dan tersandar dia di tiang seri rumah mak tua sambil melihat adik Lin yang rebah lemah diremang senja itu.

Syah dapat merasakan kepanasan syaitan yang terbakar dengan kalimah-kalimah suci dan meraung meniggalkan jasad yang dikuasainya tadi. Matahari semakin menyinsing dan malam mula mengambil tugasan. Sayup-sayup terdengar suara azan Maghrib berkumandang. Jiran tetangga sudah beransur pulang. Mak tua yang dalam kesedihan meriba anaknya yang kelesuan dan di sapukan air mawar berjampikan Yassin dan selawat. Tatkala air itu masuk menusup kerongga adik Lin, tidak semena-mena adik Lin muntah dan mengeluarkan darah dan serpihan-serpihan halus yang tidak pasti apakah ia. Syah ingin meninggalkan keluarga itu dan berpesan agar mencari guru agama yang dapat membimbing mereka sekeluarga melakukan ibadah bagi mengelakkan dengki khianat syaitan ini menguasai kembali. Mak Tua menghalangnya dan meminta agar dia betah untuk tinggal beberapa jam lagi sehingga anaknya benar-benar pulih.

Syah menerima pelawaan itu dengan senang hati. Dia tidak sanggup menerima imbuhan yang diberikan mak Tua sebaliknya bantuan yang diberikan itu ikhlas. Mak tua juga tertanya-tanya siapakah yang begitu zalim sehingga sanggup menganiaya dia dan anaknya yang masih muda dan tidak tahu apa-apa. "Semuanya berlaku atas izin Allah, tidak ada satu pun tenaga yang wujud dalam dunia ini tanpa izinNya, redhalah." Syah menenangkan rintihan mak tua yang sedih memikirkan anaknya yang lemah dan tidak bermaya setelah memuntahkan apa yang digelar sebagai sihir dan santau. Setelah selesai solat Maghrib, Syah meminta diri untuk meninggalkan mereka kerana masih ada urusan dunianya yang belum selesai. Dalam perjalanan menuju ke destinasi seterusnya yang terpaksa melalui perjalanan yang agak jauh dan gelap. Di fikirannya masih teringat kejadian sebentar tadi. Apa sebenarnya yang berlaku tadi?

Kenapa dia boleh berada disitu? Tiba-tiba di terasa bagai ada kelibat di dalam keretanya. Syah cuba memerhati dari cemin pandang belakang dalam keadaan berdebar-debar. Dia bukan seorang pemberani namun berusaha melawan perasaan takut dan gementar. Sedang kenderaannya melintasi jembatan sempit sambil matanya mencuri-curi pandang dicermin pandang belakang, dia dikejutkan dengan terpaan objek dicermin hadapannya. Syah melakukan brek mengejut dan kenderaannya mengempar kesebelah kanan jalan lalu melanggar sebuah lori yang kebetulan berselisih jalan yang sangat lurus tanpa banyak kenderaan malam itu.

Keadaan menjadi kecoh dan orang ramai mula membanjiri kawasan kemalangan. Pihak polis segera dihubungi dan Syah sedar dan cuba keluar dari kenderaannya. Terdengar suara-suara dari luar kenderaan kecoh dan bising. "encik... encik..." Syah cuba membuka matanya.. tetapi terasa agak berat. Telinganya masih terdengar suara riuh dan kecoh.. adakala seperti bunyi kenderaan, adakala seperti suara orang berbisik, adakala seperti suara kanak-kanak.... Dia terasa bahunya bagai digerakkan. Dicuba membuka matanya. Pandangannya kabur dan terasa kepalanya amat berat sekali. "Encik... encik..." terdengar suara wanita memanggilnya. Syah terkejut dan berusaha membuka matanya. "Kereta dah siap encik", sapa wanita itu. Syah terpinga-pinga dan melihat jam ditangannya kemudian memerhati diluar. cermin bilik menunggu bengkel kereta tersebut. "Ah.. mimpi seram itu datang lagi menerpa setiap kali aku membaca majalah Mastika... setan betul!!" *post kat sini buleh ka?? Grin hehehe.. Credit:Sumber
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Kisah Misteri - Apa Itu Saka

Mari Kenali Apa Itu Saka 
Mari Kenali Apa Itu Saka Saka adalah sejenis ilmu hitam di mana seseorang itu akan membuat perjanjian dengan jin kafir atau syaitan untuk tujuan tertentu. Seterusnya jin yang mendampingi manusia itu akan diperturunkan dari generasi ke generasi. Amalan saka dipercayai sudah lama wujud di Malaysia dan walaupun perjanjian itu sudah berusia ratusan atau puluhan tahun, namun jin-jin yang mendampingi manusia itu dipercayai masih diperturunkan sehingga ke hari ini. [Perjanjian Dengan Syaitan] Upacara memeterai perjanjian dengan jin adalah haram di sisi Islam kerana ada antara kaedahnya jelas bertentangan dengan hukum syariat.

Antaranya, seseorang itu perlu melakukan perbuatan menghina Islam seperti memijak Al Quran atau membaca surah suci secara terbalik selain melakukan perkara mungkar seperti memuja kubur, tengkorak, minum darah dan sebagainya. Semua perbuatan itu dilakukan individu terbabit sambil membaca mantera atau jampi serapah untuk menyeru kehadiran jin. Apabila jin berjaya diseru dan muncul, barulah seseorang itu akan mengadakan perjanjian untuk kepentingan dirinya dan perjanjian itu dimeterai dengan syarat dan pantang larang yang tertentu.

Selepas termeterainya perjanjian tersebut, maka jin akan sentiasa mendampingi individu terbabit bagi menjalankan tugas yang dipertanggugjawabkan kepadanya dan individu itu juga perlu menunaikan syarat kepada jin terbabit seperti dipersyaratkan. Namun, tujuan sebenar jin itu mendampingi manusia adalah untuk menyesatkan mereka daripada Allah SWT dengan terus menjerumuskan manusia itu ke dala perkara yang dilarang Islam termasuk menjadikan mereka syirik. Tujuan jin kafir atau syaitan itu jelas tertera dalam Al Quran pada ayat ke 39, Surah Al Hijr yang bermaksud. “Iblis berkata, Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau memutuskan aku sesat, pasti aku akan menjadikan mereka (manusia) memandang baik (perbuatan maksiat) di muka bumi dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya.”

Walaubagaimanapun, masih terdapat individu tertentu yang tidak menghiraukan hukum Islam dengan terus memeterai perjanjian dengan saka untuk pelbagai tujuan. Antaranya, untuk menjaga harta dan keselamatan diri dan keturunan pemilik, membantu individu itu melakukan kerja-kerja berat di ladang atau lautan, menjadi kuat, dipandang mulia atau ditakuti orang lain dan sebagainya. Antara jenis-jenis saka adalah saka harimau (menjadikan pemiliknya digeruni manusia lain terutamanya pihak musuh), saka buaya dan saka ular (membolehkan pemiliknya mengawal dan menjinakkan haiwan terbabit), saka bomoh (membolehkan pemilik seolah-olah mampu mengubati sakit gangguan makhluk halus lain).

Selain itu, terdapat juga saka kuat atau saka penimbul (memberikan kekuatan menakjubkan atau kekebalan kepada pemiliknya, kebiasaannya saka ini terdiri daripada jin berjenis angin), saka susuk (mengubah pemiliknya agar sentiasa kelihatan cantik) dan toyol (jin saka ini akan membantu mencuri wang secara ghaib untuk pemiliknya). Mendampingi saka dikatakan akan membawa pelbagai masalah dan kesan buruk kepada seseorang itu. Selain terjerumus dalam dosa besar terutamanya syirik, pemilik saka juga dikhuatiri akan mati dalam keadaan terseksa kerana roh mereka sukar untuk keluar daripada jasad.

Malah, terdapat juga beberapa dakwaan yang saka berkenaan akan ‘menumpang’ jasad pemiliknya yang sudah mati menyebabkan seseorang itu, kelihatan masih hidup walaupun hakikatnya dia sudah lama meninggal dunia. Jin saka terbabit juga boleh menganggu ahli keluarga termasuk, mencemari maruah ahli keluarga wanita dengan melakukan hubungan kelamin dengan mereka. Terdapat juga gangguan saka yang menyebabkan seseorang mengalami penyakit misteri yang gagal diubati oleh ilmu perubatan moden. Antara syarat perjanjian bagi mendapatkan saka ialah jin perlu diperturunkan kepada orang lain sebagai warisan apabila pemilik lama hampir menemui ajal. Saka perlu dijamu dengan makanan seperti kemenyan, darah dan sebagainya.

Islam menjelaskan bahawa adalah haram untuk menerima warisan saka seperti firman Allah SWT yang bermaksud. “Dan hari kiamat Allah akan himpunkan mereka semua, lalu berfirman, wahai golongan jin (syaitan), sesungguhnya kamu banyak menyesatkan manusia, lalu berkatalah sahabat mereka dari golongan manusia, wahai Tuhan kami, sesungguhnya sebahagian kami sudah mendapat kesenangan daripada sebahagian yang lain (jin) dan kami sampai kepada masa yang Engkau tentukan bagi kami (hari pengadilan)’ “Allah berfirman: ‘Neraka itulah tempat diam kamu sedang kamu kekal di dalamnya, kecuali kalau Allah mengkehendaki (yang lain). Sesungguhnya Tuhanmu Maha Bijaksana lagi Maha Mengetahui.” Surah Al An’aam ayat 128 Masalah saka berlaku apabila pemiliknya tidak sempat mewarisi jin berkenaan sebelum meninggal dunia.

Keadaan itu menyebabkan jin saka tidak lagi memiliki tuan dan bebas merayau-rayau dan melakukan gangguan terhadap orang lain. Sekiranya saka sempat diwarisi orang lain pula, pemilik baru mungkin tidak mengetahui syarat dan pantang larang yang termeterai dalam perjanjian menyebabkan mereka mengabaikan syarat dan pantang larang itu. Keadaan itu menyebabkan jin berkenaan menjadi marah dan mula menyakiti pemiliknya serta orang lain. Gangguan akan turut berlaku sekiranya sesuatu barang pemilik saka diserahkan atau dijual kepada orang lain.

Terdapat juga kes jin saka yang diwarisi seseorang itu beranak pinak menyebabkan ia perlu diwariskan kepada orang lain kerana tidak mampu ‘dibela’ seorang pemilik sahaja. Selain kepada keturunannya, saka juga boleh diwarisi kepada orang lain malah pengkaji ilmu hitam itu boleh mendapati terdapat beberapa cara untuk mewarisi saka termasuklah tanpa disedari orang lain. Antaranya dengan cara bersalaman atau lafaz seperti “kamulah sahabat saya di dunia dan akhirat” Kaedah laun mewariskan saka adalah dengan menyerah barang tertentu seperti batu, keris lama, cincin selain azimat termasuk yang bertulis ayat suci Al Quran. Malah, seseorang yang mendapatkan rawatan daripada bomoh yang menggunakan bantuan jin juga akan diwariskan saka tanpa sedar.

Begitu juga dengan pesilat yang mempelajari ilmu persilatan songsang. Saka akan diwariskan kepada mereka bersama amalan bacaan atau pantang larang tertentu yang apabila dilanggar, akan menjadikan pesilat itu gila isim. Terdapat juga individu yang tidak menyedari bahawa diri mereka sudah didampingi saka. Antara tanda-tanda seseorang itu didampingi makhluk halus itu adalah perubahan sikap kepada bengis, suka memberontak, emosi terganggu dan sebagainya, bergantung kepada jenis jin yang mendampingi mereka. Mengikut pengamal perubatan Islam, saka adalah antara gangguan makhluk halus yang paling kerap dirujuk kepada mereka berbanding gangguan sihir dan santau. Bagaimanapun, berbanding dua gangguan lain itu, saka paling sukar diubati dan memakan masa yang panjang terutamanya kepada mereka yang terlalu lama berdampingan dengan jin terbabit.

Antara kaedah mengubati saka ialah menghilangkan segala kesyirikan dan kepercayaan bahawa saka itu penyakit keturunan. Sedangkan, Ilmu Pelet Birahi tanpa diperturunkan pun dengan izin Allah SWT, saka boleh mengenai seseorang. Selain itu, sunnah membaca ayat-ayat Al Quran dan doa-doa Nabi Muhammad SAW yang tsabit kepada pesakit saka. Artikel oleh: Sejagat Raya Credit:Sumber
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Kisah Seram - Hantu Keranda

lebih kurang macam ni keranda stainless steel kat masjid tu, tempat letak dan mandikan jenazah, letak sebeleh stor masjid dekat kawasa parking basikal yang bila jumaat jadi tempat budak2 belum sunat semua berhimpun sembahyang.

Pada satu musim puasa, masa tu darjah 3, umur aku 9 tahun, Aji 10 tahun, Amy 8 tahun dan Karnain (abang aku) 11 tahun. Entah mana datang idea, kami semua macam jadi ghairah nak pergi solat subuh setiap pagi pada bulan puasa itu selepas sahur.

Setiap kali lepas sahur dalam pukul 5 pagi, Dua beradik Amy dan Aji akan datang ke rumah aku mengetup daun tingkap kaca..

" Ikar..Ikar..Karnain..Karnain..Jom pergi masjid jom! dah nak subuh ni!" Dalam hati aku.. " Buang tebiat apa si Amy ni pergi Masjid nak subuh pukul 5 pagi, Tok siak pun belum bukak gril masjid, pak imam pun tengah nyuap nasik!"

Tapi dek kerana seronok berkawan, aku pun turutkan jelah. Setiap subuh tu, kami berempat akan jalan kaki di dalam kesejukan subuh ke Masjid. hebat tak hebatnya kami, lampu dalam ruang solat masjid pun belum bukak, yang bukak lampu kat bahagian koridor depan je.

Sehari okey, dua hari okey, tiga hari okey, seminggu okey, nak masuk 2 minggu, aku dah mula naik rimas nak pergi masjid pukul 5 pagi. Jangan kata aku dengan Karnain, Mak aku pun dah mula mushkil tengok kami rajin sangat.

Ditakdirkan tuhan, pada satu pagi tu, sedang kami duduk dekat depan pintu pagar masjid sambil main baling-baling batu dalam longkang, Keranda Besi dekat stor Masjid bergoyang.. " Prangg.. Prangg.. gedegung gedegang, brummmm" Bunyi keranda stainless steel sebelah tempat mandi mayat berbunyi.

Aku toleh laju-laju dan nampak kucing kaler oren lari lintang pukang macam tengah kejar binatang. Tapi amy Aji toleh lambat, aku syak diorang tak nampak kucing, aku pun dengan penuh yakin buat muka cuak seraya berkata.. "woi korang woi, keranda bergerak sendiri, ada hantu keranda! blah woi blah!" " Haaaantuuuuu ilmu pelet birahi keraaanndaaaaa... larrrrriiiiiiiiiiiiiii...." bertempiaranlah kami berempat lari balik rumah masing-masing, dah macam watson nyambek pun ada, macam acara 400 meter lari berganti-ganti pun ada.

Bila dah sampai rumah, aku bisik dekat abang aku.. " Karnain rilek karnain, tadi bukan hantu keranda, tapi kucing panjat bumbung, saja ikar temberang, malas nak pegi masjid pukul 5 pagi hari-hari!" " Alah karnain tau, karnain nampak kucing tu! kaler oren kan?" " Ha'ah kaler oren, kalau karnain dah tau kenapa karnain lari lintang pukang macam nampak hantu?" " saja lari, nak tambah efek bagi real, karnain pun malas nak pergi masjid sejuk-sejuk pagi-pagi buta mcm tu" " haha, okey set, jangan kabor ke Amy ngan aji tau!"

Aku tak tau adik beradik Amy ngan Aji tu betul-betul nampak hantu keranda ataupun diorang pun auta sama macam aku, tapi yang pastinya, sehari dua lepas tu kecoh satu sekolah agama sebelah masjid, ada keranda besi gerak sendiri. Aku syak Amy dengan Aji yang cerita. Budak-budak kan suka cerita hantu.

**********Tamat********** Credit:Sumber
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya