Kamis, 19 Maret 2015

Cerita Hantu - Main main hantu



Cerita Hantu - Main main hantu Seram - Penah tak korang tgk pocong lompat2 kat depan mate korang ngan kwan ko pon skali lompat??Cerita nie berlaku mase aku kecik lagi,baru darjah 4 dah lah sekolah aku tu tepi kubor.sape duduk keramat dier tau ar...mase aku darjah 4,sekolah aku ade wat kem motivasi kat skolah,so kene la tido kat skolah la.kiteorg tido dalam klas.pada malam pertame takde kejadian pelik2 berlaku,maybe kiteorg tido kat blok baru buat tu kot...tapi pada malam kedua,ujan plak turun,kiteorang kene la berpindah ke blok lame.

Hujan plak turun lebat malam tu,pada mulenye cikgu aku berat ati nak suruh kiteorg pindah blok lame,tapi bile air dah stat masuk ke dalam klas cikgu pon suruh kiteorg kemas barang n pindah ke blok lame,blok lame nie ade 3 tingkat..tingkat 1 tak bleh ddk,sebab makmal sains,so kene la ddk tingkat 2 n 3...pelajar laki2 ddk tingkat 2,pelajar pompuan plak ddk kat tingkat 3..tapi cikgu2 tak tido sekali ngan kiteorg,cikgu tido dalam bilik guru,blok yg same tapi tapi hujung sekali dekat ngan tandas...bdak laki ade la dalam 40 org dalam klas tu.pada malam tu aku tak bleh tido sebab bising sangat bunyi hujan,aku tgk sebelah aku,membe aku pon tak leh tido gak,so kiteorg bersembang ar.

Mase tu dalam kul 2 pagi..rupe2nyer ramai lagi yg tak tido lagi,kiteorg berkumpul la kat tepi klas,sembang2 kosong..terbukak plak citer hantu...tibe2 datang plak idea bodoh yang aku cadangkan,"kite kaco bdk pompuan nak tak??"aku cakap kat membe aku...tapi ade la 2,3 bdk tak setuju,takut cikgu tau...aku mase tu tak pikir ape dah,kire nak kaco org je,so aku teruskan la ngan mane bdk yg setuju nak kaco bdk pompuan,mule2 cadang nak baling seliper jer,tapi klau baling seliper,besok mesti kantoi,sbb seliper kiteorg ade kat tingkat atas.. Membe aku bagi cadangan yang sangat bangang"kite jadi pocong nak tak??"dan aku yang same bangang ni pon setuju..

aku balut membe aku 3 org ngan selimut putih,walaupon balutan kiteorg tak kemas,cuak gak bile aku tgk,tapi mase tu tgh teruje giler,tak pikir ape dah,pelan2 membe aku naik tingkat atas,kiteorg tak wat bising takot cikgu dgr,member aku pon lompat2 ar kat tingkat atas,aku tungu membe aku kat hujung tangge yg kiteorg naik..sampai je hujung blok,membe aku patah balik,kiteorg hampa sbb bdk pompuan semua dah tido...mase dorang OTW datang kat aku,aku nampak kelibat putih kat blakang dorang... Mule2 aku ingat membe aku,tapi bile aku tgk lame2 bende tu tinggi dari membe aku,dan ikatan kain die kemas,aku dah mule seram dah,habis semua surah aku bace..alif,ba,ta,A,B,C pon aku tibai....

aku tgk bende tu makin dekat,aku tanye membe aku yg kat sebelah aku nie,"ko nampak tak kat blakang bebudak tu ade ape"?membe aku dah kaku,bkn aku sorang je yang nampak,membe yg kat sebelah aku pon nampak gak..tapi aku rase membe aku yg jadi pocong tu tak perasan ade pocong yg sebenar belakang dorang melompat sekali ngan dorang,sebab dorang stady je aku tgk,siap bleh gelak2 lagi..."aduh nak wat ilmu pelet birahi camne nie"aku bercakap dalam hati.... Tibe2 petir menyambar...padahal hujan dah renyai dah mase tu,aku terus pelok membe yg kat sebelah aku nie...pastu bile aku tgk balik,pocong yang kat belakang membe aku tadi dah takde,cepat2 aku bukak kain selimut dorang n aku tarik kawan aku turun tangga dan masuk balik dalam kelas,aku ngan membe aku yang nampak pocong tadi masih lagi ketakutan,membe aku yang menjadi pocong tadi hairan tengok kiteorg ketakutan,aku bagi tau kat dorang"kat belakang korang tadi ade pocong".......

petir menyambar kembali...tibe2 membe aku yang menjadi pocong tadi hilang di depan mata kiteorg mase petir meyambar...aku ngan membe aku jadi pelik...dan tiba2 lampu pon terbukak... aku tgk membe aku tadi yang jadi pocong tadi yang bukak lampu....pastu dorang tanye aku"kenape korang tinggalkan kiteorg kat atas"??aku ngan membe aku pandang satu sama lain..."tangan sape aku pegang tadi"???
Dapatkan Sample GRATIS Produk sponsor di bawah ini, KLIK dan lihat caranya

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Catatan: Hanya anggota dari blog ini yang dapat mengirim komentar.